Status slut

pressemeddelelse

Besøgstallet steg på

Maskiner Under Broen

Det samlede besøgstal på Maskiner under Broen blev 2.500. Det er messeudvalgsformand Niels Kirkegaard tilfreds med i lyset af kvaliteten på messen, og der kommer en ny messe i 2020

Et besøgstal på 2.500 fordelt over de to dage lever ikke helt op til drømmen, men alligevel er messeudvalgsformand Niels Kirkegaard tilfreds med fremgangen på 10-15% i forhold til 2016.

- Det er en fremgang, der er opnået uden at gå på kompromis med kvaliteten. Det er en fokuseret udstilling for maskiner og materiel til den professionelle bruger inden for park, vej & anlæg, og det afspejlede både udstillere og besøgende, siger han.

- Vi er bekendt med, at det i perioder har knebet med scanningen af billetter, og både parkeringsvagter og køkkenansvarlige mener, at der har været en del flere end 2.500, men vi forholder os til det officielle tal fra vores it-leverandør.

- De udstillere, jeg har talt med, siger, at det har været en virkelig god udstilling, og jeg synes som formand for Maskinleverandørerne Park, Vej & Anlæg, at her har været meget at komme efter. Der har også været mange nyheder – måske ikke lige den store iøjnefaldende, men mange mindre, siger Niels Kirkegaard.

- Vi kunne måske gøre mere for at få fokus på nyhederne i form af en konkurrence eller særlige nomineringer. Der har været meget el-udstyr på messen, og det er de sædvanlige punkter, folk ser på – nemlig emission, komfort/ergonomi og støj, siger han.

En række udstillere i golfsektoren har bidraget til, at Maskiner under Broen har været en god oplevelse for udstillere og besøgende. DGA-Demo var i år en del af Maskiner under Broen. En af de store leverandører til golfsektoren gav udtryk for, at de har mødt lige så mange greenkeepere, som de plejer på DGA Demo. De var godt tilfredse med, at de to messer er slået sammen.

Niels Kirkegaard har også fået positive kommentarer for samarbejdet med Danish Greenkeeper Association.

- Nogle besøgende har sagt, at de har mødt de sædvanlige DGA-Demo udstillere, og at de har fået en masse ekstra, og det var de godt tilfredse med.

- Vi kan glæde os over, at markedsføringen har fungeret godt denne gang. Vi er kommet vidt omkring både i fagblade og elektronisk, så der kan vi næppe gøre mere. Vi må bare konstatere, at det tager lang tid at få en messe til at slå stort an hos gæsterne, siger Niels Kirkegaard.

Maskiner under Broen blev holdt på Fynssiden af den nye Lillebæltsbro, og den ventes holdt samme sted i 2020. Logistik, tilkørselsforhold og parkering fungerer perfekt.

Billedtekst:

Det var 110 udstillere og ganske mange besøgende midt på dagen ved Maskiner under Broen.

Yderligere oplysninger:

Udstillingsleder Erik Nissen, tlf. 6155 7095. Mail: erik@maskinerunderbroen.dk